ont i benen.......

usch, har haft ont i benen i 4 dagar nu. uppe vid låren upp mot höften. Kändes bättre i morse men nu känns det riktigt jäkligt igen. Jag ska inte säga något till min kärlek om det för han blir så orolig, vi var glada att det kändes bättre i morse.

Jaha, hoppas det blir fint väder imorgon. Min kära Linda ska ta med sina systersöner till barnensdag på Tosselilla. Vi har inte sagt något till grabbarna ännu, det ska bli en riktig överaskning, de vet bara att Linda  & co ska komma hit. Så det ska bli trevligt. När de är klara på Tosselilla så bjuder jag o min man på mat och dryck. Har redan planerat och ölen är fixad, så nu när min man slutar jobbet för dagen så åker vi o köper dricka till mig o Linda, vi ska inte ha öl.
Ser verkligen fram emot detta. Jag o Linda har inte setts på ett tag, känns så konstigt att det blivit så. Vi missade varandras födelsedagar ( jag skickade ett stort paket i alla fall, hon fyllde faktiskt 30 ) och missat Kaspers födelsedag.
Men det blir så ibland, det kör ihopa sig med jobb o så. Det kan man inte alltid göra så mycket åt, så é det.
Vi ska i alla fall ha roligt, behöver något annat att tänka på..........



......... blev ledsen o besviken idag på jobbet faktiskt, jag brukar kolla av och skriva ner mina tider ifrån boken så inget blir fel o så, det har hänt innan. Små ändringar kan ju ske. Men större ändringar tycker jag absolut man ska diskutera innan och se ifall det är ok. Men så funkar det inte alltid tyvär, jag inser nu, att jag förmodligen låtit mig bli överkörd allt för mycket. Jag ställer gärna upp om jag kan om jag blir tillfrågad, men det värsta jag vet är att bli tagen för givet.
10 juni är ju alltid en speciell dag för oss som har barn i grundskolan, det är skolavslutning och självklart vill man ju vara där då. Men ibland kommer ju jobbet imellan och det får man ju acceptera och man kan ju turas om, om att vara ledig speciella dagar som den andra oxå vill vara ledig. Men så funkar det inte för mig..... inte nog med att hon ska vara helt ledig så har hon lagt på 4 TIMMAR!!! på avslutningsdagen. utan att fråga mig först om det är ok. alltså jag får mjäll!!!
Det har hela tiden varit mycket noga med att jag inte kan jobba mer än 30 timmar i veckan och inte mindre, har det varit helgdag får jag givetvis jobba upp det och det har jag gjort.  Bara den dagen då hade det blivit 4 timmar extra, sen ska jag jobba söndag ( som jag aldrig gör annars ) 3 timmar som vi har öppet, för min kollega ska ta studenten, så givetvis, tycker jag oxå, att han inte ska jobba den helgen så då jobbar jag gärna. då är vi uppe i 7 timmar extra, nästan en hel arbetsdag. Jag tänker inte jobba onsdagen, jag tycker inte alls att hon tänk på mig, jag har oxå ett liv med barn och man.
Är det mycket begärt att fråga innan man gör något sådant??? Det är bara att köra över någon alltså tycker jag. Vi är alltså bara vi 2 som jobbar tillsammans då får man ta hänsyn till den andre tycker jag. Det finns säkert 50 andra liknande saker jag kan nämna som hänt sedan ag började jobba där jag är.....
Ska det vara såhär så vill jag absolut inte vara kvar. Det handlar om att ge och ta när man är så få som jobbar ihopa. ( 2 pers ) nej fy, jag borde satt ner foten för länge sedan ........
Helst av allt hade jag ju velat vara på ÖB, md en riktig chef och riktiga vänner, nej usch vad jobbigt det blev nu, får ju tår i ögat , aj aj...... =(

jag ville inte skriva om det egentligen, ville ju skriva om hur mycket jag längat efter att håret ska komma.
Man har ju varit så noga med vad för produkter man anväder. Efter alla år man färgat hemma o så hade det ju blivit ganska så förstört, så nu använder jag bara salong saker.
Detta använder jag



L'oreal Schampoo + inpackning. Använder inpackning istället för balsam. Man ska ju inte tvätta håret varje dag.

sen för värme behandling



jättebra!


för viktlös volym





för det busiga håret ( och det ger iinte kli ) det är nytt och det är superbra. det är ett typ av vax fast i puderform, blir inte kladdigt och inte stelt.





fin finish.... lite glas+lukta gott, vanligtvis använder jag Kérastase Oleo relax, den luktar inget, menjust nu använder jag
Lee Stafford Shine Head serum.






andra produkter och tillbehör som vi använder här är

för kli i hårbotten och känslig hårbotten finns det inget bättre än detta schampoo från Kérastase. Det varar så länge oxå.




min man använder till sitt hår när han har det rakt märket heter Sebastian och det är  rude clay, ser ut som brun lera.





och hår spray från Matrix, vad annars =)






världens bästa platt tång enligt mig och min man kommer Ga.Ma, vi har både den vanliga och den lille för kort hår.


Det är mycket man ska tänka på men det är väl värt det kan jag säga. Jag 'r verkligen super nöjd. Att rekommendera, inte köpa allt på en enda gång, kan bli aningens dyrt men köpa på sig en del och sen behöver man bara fylla på efter hand.

Måste ut med Nikki nu, sen ska vi köra o handla.


Puss 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0