Orolig

I torsdagsnatt ringde mamma o hade enorma smärtor, fick snabbt köra hem till henne, sen kom ambulans o vi for iväg till sjukhuset. Det blev ett taga på akuten, sen upp på intensiven. Där ligger hon ännu. Får smärstillande från stund till stund,
De är inte säkra på vad det kan vara, de tror det är en sten i gallan som satt sig och att den orsakat en inflammation på bukspottkörteln. Alltså fy fasiken vad jag är orolig. Mest orolig är jag att de inte ska göra någonting. Hon har ju haft problem så otroligt länge med sin mage och har haft många smärsamma attacker så hon i princip ramlat ihopa.
De har gjort alla möjliga kontroller o prover men inte kommit fram till vad det är till 100% det är ju oxå väldigt oroande.
Det är hemskt att se hanne ha så ont, hon har alltid varit den starka, den som hjälper andra och orkar allt.
Men jag är tacksam att det finns sköterskor som de som tog emot oss på natten. Både på akuten och IVA. Jättesnälla och tog väl hand om mamma.
Jag var helt slutkörd igår, hela natten från 02.30 till kl 9 var jag på sjukhuset hos mamma, sen hem snabbt o duscha och köpte frukt och direkt tillbaka igen. Vill inte lämna henne själv där.
När jag väl kom hem, åt jag lite sen somnade jag direkt. På soffan. Vaknade vid 17.30 tiden ringde sjukhuset o kollade läget o pratade med mamma sen somnade jag igen. Idag känner jag mig lite piggare. Har ringt sjukhuset o de ska ringa när läkarna gått ronden. Jag och barnen ska dit vid 11.30 tiden.

Usch, jag mår inte bra av detta.

Det blir ingen sommarfest med ÖB ikväll för min del. Hade liksom aldrig kunnat ha roligt när mamma ligger där.
Hade inte varit snällt mot de andra heller när man inte är på humör. Men så e det.
Mamma är viktigare än något annat.

Min fina starka lilla mamma. Jag vill att allt ska bli bra.

Hej så länge, ser inget för tårarna så det är svårt att skriva.



Kommentarer
Postat av: Linda Elofsson

Hej gumman... Förstår att du är orolig för din mamma det finns inget värre än när ens nära o kära är sjuka eller något sådant!! Kan även förstå din oro i o med din pappa!! Tänker på er ska du veta!! Sänder en massa styrke kramar till dig och hoppas inerligt att dem kan hjälpa din mamma så hon blir frisk igen!! Kramar om hårt o länge!!

2009-06-13 @ 09:29:15
URL: http://kramigochgosigtjej.blogg.se/
Postat av: Miss Lii

Alla tankarna e till er! Bara att höra av sig om det e något. Det vet du. Vi ses senare idag! Älskar dig min älskade vän!

2009-06-14 @ 13:24:54
URL: http://annorlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0