Lätta på hjärtat

God " tidig " morgon.
Ovanligt, vaknade tidigt såhär en lördag, men ja ja.
Vaknade visserligen på det allra bästa sätt ( if you know what I mean ;) )

Igår såg jag en av mina goda vänner när vi hyrde film. Hon är en underbar person.
Men det är något jag ändå inte kan förstå.....

I vintras blev hon fruktansvärt sårad av någon hon höll väldigt kär. Det var verkligen brutalt elakt gjort av den andre parten.
De skulle ha barn. Han hade en annan bakom ryggen ett taga innan han berättade, hon blev så sårad o förlorar barnet.
Hon flyttar ut o han tar hem den nya flera gånger fast att min väns saker är kvar. Inte en tanke på att följa med till sjukhuset vid missfallet eller vid andra kontroller efter.

Är inte detta ett svin som gör på det viset så vet jag inte vad det är.

Det är svårt för min vän att släppa detta. Hon blir fruktansvärt deprimerad så klart. Vi var många som försökte pigga upp men har man blivit sårad på det viset så är det svårt att glömma. Det förstår vem som helst. 
Han hade det otroligt bra med henne, hon tog hand om hemmet, hennes barn även hans barn när hon var här. Alltid mat på bordet, alltid städat o tvättat. Alltod hon som som sa förlåt när de bråkade, ALDRIG han gjorde det. Hon slickade i princip röv hela tiden. Fy fan vad jobbigt men det är så det var. Ofta hon kom de bråkade o hon var ledsen men ändå gick hon o bad om ursäkt efter ett tag. Nej, usch vem orkar ha det så......

Några månader har gått, och han säger sen att han ångrade sig. Först vara otrogen, sätta på någon i deras gemensamma säng sen säga att man vill ha någon tillbaka. Jag kan nog absolut tänka mig att han ångrar sig när han hade det så bra. Ha allting fixat och ordnat för sig, alltid få rätt. FY!!!

Det är nu det hemska kommer. Min vän som precis börjat gå vidare, oxå satt på någon efter sveket, börjat gå ut o ha roligt.  Hon tar alltså tillbaka honom!!!  Hur kan man bara sjunka så lågt!!??!! Hur kan man någonsin lita på någon som honom igen, hur kan hon ligga i samma säng som han k-ullat någon annan i???!!!??? Fy fan vad smutsigt.

Varför inte istället götta sig i vetskapen att ett svin som sårat mig så, vill ha mig tillbaka men att han aldrig kan få det.
Glänsa av den vetskapen. Fy attans vad jag hade mått bra av det. Självförtroendet hade varit på topp.!!! 
Nej istället läggen hon sig i princip under hans skosula igen. 

Nu tänker säkert många, kärleken övervinner allt. Men de som känner henne och honom såg hur de hade det innan då det skullevara som bäst, det funkade inte då. Vi alla vet att det aldrig kommer funka nu. 
Det som är jobbigt att vara någons vän i ett sådant läge är att man ska stötta, men som vän måste man oxå vara ärlig mot den andra. Hon betyder mycket för mig men jag kan inte stötta något som jag vet aldrig kommer att hålla.
Jag hoppas så klart att det håller, självklart, men jag hoppas de inte kommer leva på samma sätt de gjorde. Man måste ge o ta i ett förhållande. I deras gjorde hon allt o han inget. Kärlek är mer än bara att sätta på varandra. Hos dem var det ungefär så, hon fixade allt, han satte på henne så var allt bra.

Jag läste en skitbra artikel på aftonbladet. Jag hade, i min väns ställe, gjort som denna kvinna gjorde.

www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5318383.ab

Kopiera länken o läs artikeln.

Jag hoppas min vän förstår och att vi fortfarande är vänner. Om inte.... så blir jag självklart ledsen. Men.....

Skriver senare idag sen om jag hinner. Det är min enda lediga dag denna veckan. Ska jobba ÖB imorgon. Ska bli kul.
Nästa helg är det lite gallaj med ÖB folket. Ser fram emot det jätte mycket. Vi brukar alltid ha trevligt ihopa.

Hörs senare. 
Stå på er tjejer ( och killar )
Kram

Kommentarer
Postat av: Miss Li

Jag har oxå en vän som har det så här. Precis samma senarium. Det enda som skiljer här att han hotar o slår henne oxå. Som om inte allt det andra skulle vara nog! Hon har tyvärr tagit avstånd från oss som vill henne väl. Hon skyddar sin kille. Skyddar sin stolthet? Jag kan inte förstå.... Lider så med dessa tjejer som inte orkar, kan eller vill stå på sig!

2009-06-06 @ 11:08:01
URL: http://annorlinda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Be henne fundera på om det var hennes dotters pojkvän som behandlade hennes dotter på samma sätt som hon själv blivit behandlad skulle hon då tycka det var ok om dottern sedan gick tillbaka till den killen?



Ofta finner vi oss i att vi själva blir illa behandlade men om det handlar om någon annan får vi ett annat perspektiv.

2009-06-06 @ 13:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0